Fri frakt & Snabba leveranser Kundnöjdhetsgaranti

4 enkla steg till längre och fylligare fransar

4 enkla steg till längre och fylligare fransar
3rd augusti 2019 Louice Tapper Florén

Tror du att det är svårt att få längre och fylligare fransar? Tänk om, vi skulle vilja hävda motsatsen! Läs vidare för att få reda på våra 4 enkla steg till längre och fylligare fransar – som varken inkluderar fransförlängning eller lösögonfransar.

Vad ger mer karaktär och formar ansiktet än ett par långa, fylliga fransar? Särskilt är det ett perfekt komplement till ens kanske nedtonade sommarlook – med en fräsch bränna behövs inte mycket mer än snygga bryn och fransar. Vissa har naturligt långa fransar, medan andra behöver kämpa lite mer för att uppnå detta. Det betyder dock inte att det är en omöjlighet! Läs vidare för att veta hur du kan få dina drömfransar, utan att behöva göra en dyr fransförlängning eller använda lösögonfransar. Det är enklare än vad du kanske tror.

4 enkla steg till längre och fylligare fransar

1. Behandla fransarna på ett skonsamt sätt

Helt ärligt, hur ofta låter du fransarna helt vila från smink? En dag i veckan eller bara på nätterna? Du kanske till och med sover med mascara efter en sen kväll? Ett bra första steg till att få längre och fylligare fransar är att ställa sig själv dessa frågor, men även hur du egentligen tar hand om fransarna.

Här är våra bästa tips kring hur du kan behandla fransarna på ett skonsammare sätt:

  • Skippa mascaran helt ett tag: Om du har möjlighet rekommenderar vi att du inte använder mascara alls på ett tag, helst ett par veckor. Detta gör att fransarna kan återhämta sig och bli mer välmående, vilket är ett bra utgångsläge för att få fransarna att växa sig längre. Vattenfast mascara bör du undvika då dessa torkar ut mer (torra fransar ramlar av lättare) och är svårare att ta bort än vanliga mascaror (vilket kan skada fransarna). Och sov aldrig med mascara!
  • Ta bort mascaran på rätt sätt: För att kunna få längre och fylligare fransar är detta särskilt viktigt eftersom fransarnas hårsäckar är känsliga. För att de ska må så bra som möjligt rekommenderar vi att du alltid tar bort mascaran så skonsamt som du kan. Kokosolja är ett bra alternativ till en ögonsminksborttagning då det kan ”smälta” och lösa upp ögonsmink. Massera in en liten mängd på fransarna och skölj av eller torka bort med en bommullsrondell.
  • Använd inte lösögonfransar: Visst kan det vara fint att festa till det ibland med ett par lösögonfransar. Om du dock vill att dina naturliga fransar ska bli längre och fylligare rekommenderar vi att du skippar dem. Limmet kan nämligen irritera eller skada dina naturliga fransar, vilket hindrar en ökad tillväxt.

2. Ge näring till fransarna med hjälp av ett fransserum

Tänk dig att du tar hand om dina fransar på ungefär samma sätt som du vårdar din hud eller ditt hår. För att få längre och fylligare fransar räcker det tyvärr inte att endast låta fransarna vara. Du behöver även tillföra näring, både för att göra de mer välmående och för att öka tillväxten. Ett enkelt och smidigt sätt att göra detta på är med hjälp av ett fransserum. Du penslar på det som en eyeliner och det tar bara ett par sekunder. Vi rekommenderar att du testar Xlash Eyelash Serum, eftersom den endast är formulerad med naturliga plantextrakt och ger effektiva resultat. Redan efter en månad kan dina fransar bli upp till 70 % längre!

Xlash Eyelash Serum för välmående, längre och fylligare fransar

 Eftersom man penslar på Xlash Eyelash Serum längs fransrötterna betyder det att de nyttiga ämnena får möjlighet att verka ända ner i hårsäckarna. Serumet kan därmed öka tillväxten genom att påverka cellförnyelsen. Ett av serumets huvudingredienser är den aktiva peptiden Myristoyl Pentapeptid-17®, som stimulerar keratinproduktionen vilket hjälper fransarna att bli tjockare, längre och fylligare. Den är dessutom formulerad med Biotin, en kraftfull vitamin som bidrar till en ökad tillväxt samtidigt som den stärker och förbättrar fransarnas skick. Den tredje nyckelingrediensen är högmolekylär Hyaluronsyra som effektivt återfuktar. Om du vill ha en produkt som gör dina fransar välmående och starkare samtidigt som de blir längre och fylligare bör du verkligen testa Xlash Eyelash Serum! Varken du eller dina fransar kommer inte ångra det, vi lovar.

 

Applicera Xlash Eyelash Serum regelbundet för bästa resultat

 Precis som hudvårdsprodukter ger Xlash Eyelash Serum inte ett synbart resultat direkt. För att den aktiva formulan ska kunna ge dig längre och fylligare fransar är nyckeln regelbunden användning. Vi rekommenderar att du applicerar Xlash varje kväll i minst 30 dagar eller tills fransarna har nått sin fulla växtpotential. Därefter kan du minska användningen till ett par gånger i veckan för att behålla resultatet. Många ser dock en förbättring redan efter ett par veckor!

Läs mer om och köp Xlash Eyelash Serum här!

3. Byt ut mascaran till en som vårdar

Många billiga mascaror torkar ut fransarna, vilket gör att de lättare skadas eller ramlar av. Om du vill ha längre och fylligare fransar är det därför dags att byta ut din mascara mot en som är formulerad med vårdande ingredienser. En som bidrar till att fransarna blir mer välmående är Xlash Mascara.

Xlash Mascara vårdar inte bara fransarna, den dessutom både skyddar fransarna från att gå av och ger maxad volym. Den hjälper även till att förstärka effekten av Xlash Eyelash Serum. Mascaran är formulerad med tre aktiva ingredienser: Bivax, Carnaubavax och Vitamin E. Rik på Vitamin A, Bivax är en mild samt fuktgivande ingrediens som gör fransarna släta och friska samtidigt som den stimulerar en ökad tillväxt. Carnaubavax ger en härlig glans medan Vitamin E, en kraftfull antioxidant, kan påverka hårsäckarnas cellförnyelse.


Läs mer om och köp Xlash Mascara här!

 

4. Ät en hälsosam kost

 När det kommer till fransar stämmer verkligen påståendet ”skönhet kommer inifrån”. Genom att äta en antioxidant rik kost mår inte bara kroppen, på köpet kan du också få en finare hy samt längre och fylligare fransar. Om du tycker detta låter lockande bör du se till att äta tillräckligt med proteiner, nyttiga fetter samt Vitamin C, E och H. Citrusfrukter, avokado och salladsblad innehåller mycket Vitamin C och E medan Vitamin H finns bland annat i pekannötter, mandlar och bananer.
 

Comments (0)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*